Seregel
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


Szczątki pradawnej krainy
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 ATRYBUTY I DOŚWIADCZENIE

Go down 
AutorWiadomość
Seregel
Założyciel
Seregel


Liczba postów : 66
Join date : 21/09/2013

ATRYBUTY I DOŚWIADCZENIE Empty
PisanieTemat: ATRYBUTY I DOŚWIADCZENIE   ATRYBUTY I DOŚWIADCZENIE EmptyNie Wrz 29, 2013 11:48 am

Podstawowe
Umiejętności, na których trenowanie wpływ ma genetyka i których jakość zamknięta jest w dziesięciu stopniach, z czego każdy żyjący zwierz musi posiadać każdą z nich na poziomie co najmniej minimalnym, gdyż wilk nie mający tyle sił, aby podnieść korpus z ziemi, wart jest mniej niż denat, bo on chociaż niegdyś dokonywał żywota i płakać będzie po nim bodaj pojedyncza persona.
Gibkość - miaruje zręczność danej istoty, jak i jej szybkość. Ma ona zasadnicze znaczenie w ucieczkach czy innych wyrafinowanych manewrach zmyłkowych a unikach.
Każdy punkt gibkości dodaje 10% do szansy powodzenia uniku!
Wytrzymałość - określa kondycję, więc również okres czasu, jaki indywiduum wytrzyma w pogoni za zwierzem lub ze szczękami na jego gardzieli, gdy ono będzie wierzgać. Najznamienitsi wojacy mieli wielkie baczenie na trening tej cechy, gdyż pozwalała ona wytrzymać większą ilość czasu w boju, nawet pod wpływem głębokich ran.
Każdy punkt wytrzymałości daje 10 punktów zdrowia!
Siła - inaczej moc, jaka kryje się w mięśniach. Wiele w historii krainy było potężnych basiorów, którzy samą siłą kłów zdobywali władzę kładąc trupem poprzednich królów i w łapach trzymali losy rodzin drapieżnych, bo zdolni byli zadać im rany tak wielkie. Posiadanie fizycznej potęgi wiąże się jednak z większym gabarytem a wagą, więc często takim waligórom brakowało gibkości.
Każdy punkt siły dodaje jeden punkt do możliwych obrażeń!

Zmysły
Dziedzina mniej związana z genetyką, acz wpływ na nią mają choroby dziedziczne i nabyte. Również stopniuje się ją na dziesięć, lecz możliwe jest zero. Całkowity brak danego atrybutu wiąże się z brakiem któregoś ze zmysłów i oznacza brak możliwości rozwijania go.
Tropienie - umiejętność węszenia, czyli z jakiej odległości i po jakim czasie osobnik zdolny jest wyczuć obecność zwierzyny. Przydatne również podczas zbierania ziół i innych składników leczniczych oraz podczas poszukiwań partnerki do rozrodu. Dzięki rozwiniętemu tropieniu można wyczuć chorobę i truciznę w mięsie albo w danym miejscu.
Poziom umiejętności potrzebny do wytropienia zwierzyny oblicza się w następujący sposób:
(100% - y)*10=wymagana ilość atrybutu Tropienie
Przy czym y to szansa spotkania danej zwierzyny w procentach (pierwszy post tematu).
Przykład: (100% - 40%)*10=6
Postrzeganie - z jaką dokładnością ktoś widzi świat. Przydatne zielarzom, medykom, strategom czy nawet myśliwym. Rozróżnić a dostrzec zioła może tylko spostrzegawczy wilk, tak samo właściwie postrzec pole bitwy lub oddaloną zwierzynę.
Słyszenie - czyli jak dobrze persona słyszy dźwięki, rozróżnia je i identyfikuje. Również atrybut przydatny zgoła wszystkim, choć zielarze, uczeni w gwiazdach czy berserkerzy mniej potrzebują słyszeć, a bardziej widzieć.

Wiedza
Wiedzę zdobywać może każdy, gorzej jej stosowaniem. Każda z dotychczas wynalezionych nauk ma pięć stopni zaawansowania. Jeżeli osiągniesz poziom pierwszy którejkolwiek z nich, pojawi ci się kategoria o nazwie "Wiedza" a w niej dział dotyczący danej sciencji. Każdy dział ma subfora i każde z nich zawiera informacje należne dla danego stopnia.
Języki:
łaciński - znajomość łaciny przydaje się szczególnie do czytania pism ludzkich.
uprzedni - w tym języku zapisane jest większość znanych publikacji o naturze magji, jak i dawne kroniki. Niewiele jest mentorów, którzy są w stanie nauczać młodych o tej mowie. Dotąd nawet nie wiadomo, jak właściwie się nazywa.
Farmacja - nauka o lekach, czyli różnych ziołach, minerałach, zwierzęcych organach i o sposobach ich przygotowania.
Medycyna - sztuka lekarska, czyli o zdrowiu i chorobach wilczego ciała oraz sposobach im zapobiegania.
Astronomia - nauka zajmująca się nieboskłonem a zdarzeniami, jakimi dzieją się w jego obrębie oraz o wpływie ich na wilka.
Magia - potężna wiedza mająca swoje sendo w poznawaniu praw energii i sposobach panowania nad nią.

Czytanie - umiejętność posiadająca tylko jeden stopień i oznacza on całkowite opanowanie sztuki odczytywania liter.
Powrót do góry Go down
https://seregel.forumpl.net
 
ATRYBUTY I DOŚWIADCZENIE
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Seregel :: NA POCZĄTEK :: Vademecum :: ROZWÓJ POSTACI-
Skocz do: